برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.

الوطن از قطر می‌پرسد: چرا به اکوادور باختیم؟

نشریه الوطن قطر با انتشار گزارشی به بررسی دلایل شکست تیم ملی این کشور برابر اکوادور پرداخت.

به گزارش ورزش سه، پس از شکست ۲-۰ قطر در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲، روزنامه الوطن امارات در گزارشی به بررسی عملکرد عنابی ها در این مسابقه پرداخت و نوشت: تیم ملی قطر در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر مقابل اکوادور، با دو گل شکست خورد. در این تقابل، رقیب از همه جهات تیم برتر زمین بود و به نظر می رسید سنگینی مسئولیت و فشارهای جام جهانی و بازی افتتاحیه، مانع عملکرد مطلوب همه بازیکنان شده است.

نتیجه بازی در نیم ساعت اول بازی توسط یک بازیکن مشخص شد؛ ستاره مسابقه، انر والنسیا. بازیکنی که در دقیقه 16 از روی یک ضربه پنالتی دروازه را باز کرد و سپس گل دوم را در دقیقه 31 به ثمر رساند تا در اولین بازی جام جهانی مشخص شود که فوتبال حق تیمی را که از تجربه جام جهانی و مهارت ستارگان برتر خود که در لیگ های معتبر بین المللی بازی می کنند، بهره می برد، ادا می کند. امید است که تیم ملی قطر هم در مسابقات آینده خود در سطح بسیار بهتری ظاهر شود.

تیم ملی قطر تاوان ورود ضعیف خود به بازی را داد، چرا که انتظار نداشت حریف برای حمله مستقیم پیش بیاید. فشار زیاد در دقایق ابتدایی باعث شد که قطر در دقیقه سوم مسابقه، گل زودهنگامی دریافت کند که داور مسابقه به دلیل آفساید آن را مردود اعلام کرد. تصور می شد قطر به بازی برمی گردد اما این اتفاق نیفتاد، زیرا تیم ملی اکوادور با استفاده از بازی فیزیکی و سرعت در موقعیت سازی، همچنان بر روند بازی مسلط بود و فشاری ایجاد کرد که تیم قطر نتوانست از شر آن خلاص شود.

قطر در اواسط نیمه اول بار سنگین بازی را به دوش کشید و دو گل دریافت کرد که طی آن، تیم ملی اکوادور به برتری میدانی و تهاجمی دست یافت. گل اول از روی نقطه پنالتی و گل دوم با ضربه سر والنسیا در دقیقه 31 به ثمر رسید؛ او یک توپ عرضی از سمت راست را با روندی عالی و مثال زدنی به گل تبدیل کرد.

مشخص بود که خط دفاعی قطر از سردرگمی و سازماندهی ضعیف به خصوص در برخورد با توپ های بلند، رنج می برد؛ همانطور که دیدیم گل مردود و گل دوم مسابقه با ضربه سر وارد دروازه شد و هیچ کنترلی روی مهاجم حریف وجود نداشت.

اکوادور در نیم ساعت اول، بازی را طبق برنامه ریزی خود پیش برد و با دو گل از حریف پیش افتاد اما در شرایطی که قطر یک ساعت برای جبران نتیجه فرصت داشت، با آغاز نیمه دوم با سرعت پایینی شروع به سازماندهی صفوف خود کرد و روند بازی را کنترل کرد ولی ساخت و ساز حملات بسیار کند بود و همین مسئله، کنترل را بی فایده می کرد؛ به خصوص که اکوادور توپ را به قطر واگذار کرد اما همچنان به ضدحملات سریع چشم داشت.

مشخص بود که تیم ملی اکوادور آنالیز خوبی از قطر انجام داده و با استراتژی خود، بازی را طوری پیش برد که قطر در ۱۵ دقیقه پایانی، با وجود در اختیار داشتن توپ، حتی یک موقعیت جدی هم ایجاد نکرد. تنها فرصت ارزشمند تیم قطر، در وقت های تلف شده از نیمه اول بود که ضربه سر المعز علی روی توپ ارسالی الهیدوس از سمت راست، از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

قطر نیمه دوم را هجومی آغاز کرد اما اکوادور با نظم تاکتیکی خود، تمام فضاها را مسدود کرد و همین امر باعث شد تا این تیم بار دیگر مالکیت توپ را از بازیکنان قطر بگیرد و برای موقعیت سازی تلاش کند و در نتیجه قطر بار دیگر به دفاع پرداخت و روی یک موقعیت در دقیقه 55 برای تیم اکوادور، سعد الشیب، دروازه قطر را نجات داد.

سانچز سرمربی اسپانیایی قطر با وجود گذشت زمان و با وجود از دست دادن نتیجه بازی، ترکیب ابتدایی خود در مسابقه را در زمین حفظ کرد؛ اگر چه ترکیب ابتدایی مناسب به نظر می رسید اما شاید بهتر بود همزمان سه تعویض انجام می شد تا به این شکل حریف را به اشتباه بیندازند و از زمانی که اکوادور برای تطبیق خود با بازیکنان جدید نیاز دارد، برای حمله استفاده کنند.

منبع: ورزش 3
تاریخ: 1401/8/30
موضوع: فوتبال
کلمات کلیدی: ، ، ، ، ،
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی: